GYIK

Díjfizetés

Hogyan tudok parkolójegyet váltani?
A jegykiadó automatánál készpénzzel, illetve parkolókártyával válthat parkolójegyet. Percdíj alapon mobiltelefonnal is kiegyenlítheti a várakozás díját.

Mennyi időn belül kell jegyet váltanom? Van türelmi idő?
A jegyet a parkolás kezdetekor a legrövidebb időn belül meg kell váltani. Ha lejárt a parkolójegye, 5, illetve 15 percen belül új jegyet kell váltania. Az 5 perces türelmi idő arra az esetre vonatkozik, ha az első jegyet egy óránál rövidebb időtartamra váltotta. 15 perc a türelmi idő akkor, ha a lejárt jegy több mint egy órányi parkolásra jogosított.

Mit tegyek, ha rossz az automata, vagy nem fogadja el az érmét?
A 100 és 200 forintos érmék megsérülhetnek, szennyeződhetnek. Általában megoldódik a probléma, ha megtöröljük az érméket. Ha meghibásodott az automata, akkor a legközelebbi automatánál válthatja meg a jegyet, vagy mobiltelefonnal is elindíthatja az érvényes parkolást. A hibát a +36-1-235-3001-as telefonszámon jelezheti munkatársunknak.

Akkor is kell parkolási díjat fizetnem, ha negyed óránál kevesebb idő van hátra a díjfizetési időszakból?
Igen. 15 percnyi parkolási díj a legkevesebb, amit az automatánál kifizethetünk, de ez nem azt jelenti, hogy 15 percnél rövidebb időre nem kell fizetnünk.

Miért nem tudom a mobiltelefonommal elindítani a parkolást?
A mobiltelefonos díjfizetési rendszer technikai üzemeltetését nem a parkolási társaságok végzik, ezért ezzel kapcsolatban regisztráció nélküli vagy regisztrált mobilparkolásnál a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-vel kell felvennie a kapcsolatot. Ha nem sikerül mobiltelefonnal elindítania a parkolást, akkor készpénzzel vagy parkolókártyával kell jegyet váltania az automatánál.

Mi az ad hoc mobilparkolás?
Mindhárom mobilszolgáltatónál lehetőség nyílik arra, hogy külön szerződés és előzetes díjfizetés nélkül kiegyenlíthesse a parkolási díjat mobiltelefon segítségével. A szolgáltatás lehetővé teszi a percalapú díjfizetést.

Milyen többletköltsége van az ad hoc mobilparkolásnak?
A parkolási díjon felül az SMS díját, illetve a tranzakciós díjat kell kiegyenlítenie. A részletekről a www.nemzetimobilfizetes.hu oldalon, a Telenor (1220), a Telekom (1430) és aVodafone (1270) ügyfélszolgálatán és weboldalán tájékozódhat.

Milyen parkolókártyát fogad el a Budapest Közút ?
Jegykiadó automatáink a Belváros-Lipótváros Közterület-felügyelet (BLKF) parkolókártyáit fogadják el.

Hol tudok parkolókártyát vásárolni?
A parkolókártyák árusítóhelyeinek részletes listáját megtalálja az (BLKF) honlapján.

Mit tegyek, ha rossz a parkolókártyám?
A parkolókártyával kapcsolatos észrevételét az (BLKF) ügyfélszolgálatán 1054 Budapest, Podmaniczky Frigyes tér 6. Tel: 06-1 872-7593 jelezheti.

Pótdíj

Módosul a fizetési határidő, ha a pótdíjazással kapcsolatban panaszt tettem az ügyfélszolgálaton?
A pótdíjazással kapcsolatos észrevétel nem módosítja a befizetésre vonatkozó határidőket. 15 napon belül pótdíjként 13 vagy 15 órányi parkolási díjat kell befizetni attól függően, hogy a területen 8–18 óráig, vagy 8–20 óráig tart a díjfizetési időszak. Ha később egyenlíti ki a bírságot, a pótdíj 41 órányi parkolási díjnak felel meg.

Volt érvényes parkolójegyem, mégis megbüntettek. Miért?
A parkolójegyet úgy kell elhelyezni az első szélvédő mögött, hogy jól látható és olvasható legyen. Ellenkező esetben munkatársunk nem tudja ellenőrizni az érvényességét. A parkolás-üzemeltető ügyfélszolgálati irodájában a mobiltelefonos parkolási díjfizetés igazolható. Ezzel a lehetőséggel havonta egy alkalommal élhet, és csak abban az esetben, ha nincs 30 napnál régebbi fizetési felszólítása.

Akkor is megbüntetnek, ha műszaki hiba miatt kell leparkolnom?
A parkolóőr nem vizsgálhatja, hogy az autós milyen célból parkolt le, ezért a műszaki hiba nem mentesít a díjfizetés alól. A gépkocsit érdemes a legrövidebb időn belül elszállítani, hiszen a közterületi parkolás nem alkalmas gépjárműtárolásra.

Felszólító levelet kaptam, pedig befizettem a pótdíjat!
A fizetési felszólításon található tájékoztatás szerint a befizetést igazolni kell ügyfélszolgálatunkon. Az igazolást eljutattathatja a részünkre faxon, postán, vagy személyesen.

Miért engem büntetnek meg, ha nem én használtam a gépkocsit?
Az objektív felelősség elve szerint a gépjármű üzembentartója csak akkor mentesül a felelősség alól, ha az autóját még a pótdíjazás előtt ellopták, a gépjárműlopást bejelentette, vagy az autó használója magánokiratban elismeri a szabálysértést.

Hogy tudom befizetni a pótdíjat?
A pótdíjat befizetheti a fizetési felszólítás mellett található csekken, rózsaszín csekken, banki átutalással a CIB Bank Zrt.-nél vezetett 10700024-67032082-55000000 számlaszámon, valamint parkolókártyával az automatánál. Kérjük, tüntesse fel a bírságolás azonosítószámát (melyet megtalál a fizetési felszólításon) a rózsaszín csekk és a banki átutalás közlemény rovatában.

A befizetésről kapott igazolást el kell juttatnia ügyfélszolgálatunkra postai vagy elektronikus levélben (1241 Budapest, Pf. 200.; parkolas@budapestkozut.hu). Ügyfélszolgálati irodánkban személyen is kiegyenlítheti a pótdíjat. Címünk: 1075 Budapest, Rumbach Sebestyén utca 19-21.

Hogyan csökkenthető a büntetés?
A pótdíj mértékét a közúti közlekedésről szóló törvény határozza meg. A jogszabály szerint, ha 15 napon belül kiegyenlítjük a tartozást, akkor 41 órányi parkolási díj helyett csak 13 vagy 15 órányi díjat kell kifizetnünk pótdíjként, attól függően, hogy az adott zónában meddig tart a díjfizetési időszak.

Áfás számla

Hol kaphatok áfás számlát?

Az automatánál készpénzben kifizetett parkolási díjról ügyfélszolgálati munkatársaink állíthatnak ki számlát, amelyet személyesen vagy postán tud átvenni. Ehhez az eredeti parkolási jegyet, illetve a számlafizető nevét és címét el kell juttatnia ügyfélszolgálati irodánkra postai levélben (1241 Budapest, Pf. 200.) vagy személyesen. Kérjük, levelében ne felejtse el megadni a postázási címét, ha az áfás számlát postai levélben szeretné megkapni.

Regisztráció nélküli mobilparkolás díjáról a mobilszolgáltató adhat számlát, így ezzel kapcsolatban keresse a Telenor, a Telekom, vagy a Vodafone ügyfélszolgálatát.

A pótdíj nem tartozik az áfa hatálya alá, így a pótdíj összegéről egyszerű készpénzfizetési számlát állíthatunk ki.

Ügyfélszolgálat

Milyen ügyeket intézhetek el e-mailben, vagy postai levélben?

Szinte mindent el tud intézni anélkül, hogy személyesen kellene befáradnia parkolási ügyfélszolgálati irodánkba. Egyedül a tehergépjárművek rakodótárcsáját kell személyesen átvennie. Áfás számlával kapcsolatos igényét, egyéb észrevételeit jelezheti munkatársainknak a parkolas@budapestkozut.hu e-mail címen, illetve postafiók címünkön (1241 Budapest, Pf. 200.). Munkatársaink az észrevétel bejelentésétől számított 15 napon belül válaszolnak a bejelentésre, amennyiben minden információ a rendelkezésükre áll. Ha a megadott információkon kívül továbbiakra is szükség van, úgy munkatársunk felveszi Önnel a kapcsolatot a megadott elérhetőségek egyikén.

Milyen címen, illetve telefonszámon érhetem el a BKK parkolási ügyfélszolgálatát?

Elektronikus levelét a parkolas@budapestkozut.hu címre, postai levelét az 1241 Budapest, Pf. 200. címre küldheti. Ügyfélszolgálatunk címe: 1075 Budapest, Rumbach Sebestyén utca 19-21. (Rumbach Center). Munkatársaink a +36 1 235 3000-as számon várják hívását.